Termékek Menü
0

9 meglepő dolog, ami hatással van az álmodra

1. Leszokni a dohányzásról

Azoknak, akik leteszik a cigarettát, élénkebbek az álmaik, és gyakran cigarettáznak álmukban, mutatta ki egy kutatás. Egyfelől azért, mert álmainkban gyakran előjönnek az életben megoldatlan problémáink, nehézségeink, másfelől viszont a nikotinelvonás mellékhatása, hogy többet is álmodunk.

2. Színes televízió

Azok, akik még a színes tv megjelenése előtt nőttek fel, nagyobb valószínűséggel álmodnak fekete-fehérben. Álmaink színpalettája három és tízéves kor között alakul ki, utólag nem igen változtatható.

3. Terhesség és a szülés utáni időszak

Több kutatás is kimutatta, hogy a terhes nőknek és újdonsült kismamáknak gyakran vannak élénk rémálmaik, például, hogy elveszett a gyerek és ilyenkor az álomból felriadva felrázzák a férjet is, hogy segítsen megkeresni. Valószínűnek tartják, hogy a fáradtság, az erőteljes érzelmek és a hormonok keveréke lehet a ludas.

4. Éhség

Az alacsony vércukorszint többször felébreszthet egy éjszaka folyamán, és minél többször ébredünk fel, annál több álomra emlékszünk.

5. Alvópóz

Egy friss kutatás kimutatta, hogy ha a hasunkon alszunk, nagyobb valószínűséggel álmodunk arcpirító jeleneteket, például erotikus helyzeteket, úgy gondolják, hogy a pozíció miatt megváltozott légzés lehet a felelős ezért.

6. Lehet gyakorolni, hogy emlékezzünk az álmainkra

Ha valakit nagyon érdekel, miket szokott álmodni, de nem emlékszik, edzheti magát meditációval és önhipnózissal is. Az is fontos, hogy pár perccel az álom véget érte után (vagy még közben) felébredjen, ha ilyenkor magánál van annyira, hogy végiggondolja, esetleg le is írja, sokkal nagyobb eséllyel emlékszik az álomra.

7. Horrorfilmnézés

Tulajdonképpen nem csak a filmek, az olvasás, a zenehallgatás és a beszélgetés is, vagyis amit az elalvás előtti 1-2 órában csinálunk, nagy valószínűséggel felbukkan álmainkban. Ha véletlen belefutunk mégis és félős hangulatba kerülünk, próbáljunk pozitív emlékeket felidézni és ezzel átprogramozni az agyat.

8. Szagok

Az édes illatok édes álmokat hoznak? Egy kutatás úgy találta, hogy virágillatot szagolni az alvásiciklus egy bizonyos szakaszában pozitív álmokhoz, míg kénszagot érezni negatív álomhoz vezethet. Otthon sajnos nem tudjuk kipróbálni, mert ha elalvás előtt illatosítjuk be a szobát, az már nem fog stimulálni a megfelelő időben. Ugyanakkor, ha egy hirtelen illat csapja meg az orrunkat, például a reggeli sültszalonnáé, az beszivároghat az álmunkba. Az álmok alvásvédettek, ahelyett, hogy a szag felébresztene, inkább beépítjük a jelenetbe a stimulációt.

9. Hangok

Ugyanez a helyzet a hangokkal, ha elég hangos ahhoz, hogy meghalljuk, de nem annyira, hogy felébresszen, akkor beépítjük az álmunkba, például az óra csörgése tűzjelző hangja lesz álmunkban és hasonlók. Ezért is lehet jó, egy tengerparti hullámokat játszó felvételt bekapcsolva hagyni, talán azt is álmodjuk, hogy ott vagyunk.

Képek: Europress

Tartalomhoz tartozó címkék: blog