Termékek Menü
0

Ezért érzed magad mindig fáradtnak

Összegyűjtöttük, mik a legfőbb okai annak, hogy soha nem érzed magad kipihentnek.

Télen elég sokunkra rátör a mormota fáradtság, amit nagyon nehéz legyűrni. Pedig vannak olyan dolgok, amikkel elég felhagyni, vagy csak egy kicsit máshogy csinálni őket és sokkal kipihentebbek lehetünk. Összegyűjtöttük, min érdemes változtatnod, hogy érezd magad mindig fáradtnak!

1. Kései edzés

Vannak, akiknek nincsen vele problémájuk, de sokak alvását megzavarhatja az, ha túl későn edzenek. Az edzés ugyanis megemeli a test hőmérsékletét és olyan hormonális folyamatokat indíthat el, melyek befolyásolhatják az alvási ciklust. A legjobb ha este már csak kevésbé intenzív mozgás végzel, például jógázol. A keményebb edzést hagyd reggelre, vagy közvetlen munka utánra.

2. Nem mozogsz eleget

Sok kutatás bizonyítja, és józan paraszti ésszel sem nehéz rájönni, hogy ha napközben nem mozogsz eleget, nehezebben alszol éjszaka. Mert nem fáradtál el rendesen. Napi 20 perc edzéssel is sokat teszel azért, hogy pihentető éjszakád legyen.

3. Alvás előtt eszel

Ha nagyon tele van a hasad, mikor lefekszel, nem fogsz jól aludni. Elalvás előtt 2-3 órával már nem célszerű enni, akkor csillapítsd az éhséged pár falattal, ha nagyon muszáj. Teli hassal rosszat álmodhatsz és heves szívdobogással ébredhetsz.

4. Éhesen fekszel le

Ugyanannyira rossz megoldás, mint bezabálni alvás előtt. Amikor éhes vagy, a gyomrod fel fog ébreszteni éjjel, hogy harapj valamit. Ezt általában görcsöléssel, fájdalommal éri el, arra meg nem jó felkelni.



5. A hétvégén pótolnád be a lemaradást

A legtöbben hétvégén próbálják rendesen kialudni magukat, ha hétközben nem sikerül. Pedig a jó alvás egyik fontos alapeleme a rendszeresség. Még akkor is kialvatlannak érezheted magad az összevisszaságtól, ha egyébként eleget aludtál. Maximum félórás eltérésekkel, de törekedj arra, hogy mindig ugyanakkor feküdj le.

6. Telefonfüggő vagy

A telefon túl erős fénye elhiteti az agyaddal, hogy világos van, nem kell még aludni. Jobb, ha nem zavarod össze, ezért inkább 30-60 perccel lefekvés előtt már ne használd. Amikor pedig közeleg az alvás ideje, tompább fényeket kapcsolj fel csak a lakásban.

7. Túl régi párnán alszol

Az emberek azt gondolják, elég csak a huzatot rendszeresen cserélni, pedig a párnát is kell. Legalább kétévente. Lehet, hogy nehéz megválni tőle, de a régi párna kényelmetlen és teli van porral, szabadulj meg tőle.

8. Nem elég tiszta az ágynemű

Senki nem szereti túlzottan áthúzni az ágyneműt, de legalább kéthetente muszáj. Ha megszabadulsz a kosztól és baktériumoktól, melyek felgyűlhetnek benne, sokkal jobban fogsz aludni. Ez igaz egyébként arra is, hogy a hálót sem árt időnként kitakarítani.

Tartalomhoz tartozó címkék: blog