Termékek Menü
0

Így ébredj fel reggelente korábban

Ezerszer megfogadtad már, hogy nem kezded kapkodással a reggeleket, de minden nap küszködsz a felkeléssel? Ha ezt az öt tanácsot megfogadod, sokkal könnyebb dolgod lesz!

1. Állíts be lefekvési emlékeztetőt is a telefonodon

Ne csak a reggeli ébresztő időpontját határozd meg, hanem délután állíts be emlékeztetőt akkorra, amikor el kell kezdened az alváshoz való készülődést. Ha korábban lefekszel, könnyebb lesz korábban felkelni is.

2. Fő a fokozatosság

Ha eddig 8:30-kor keltél, ne várd, hogy hirtelen 5-kor ébredj. Állítsd fél órával korábbra az órát, mint amit megszoktál, és legalább egy hétig tartsd, mielőtt újabb fél órával korábbra állítanád. A rossz hír az, hogy ehhez hétvégén is ragaszkodnod kell, a szervezeted ugyanis nem tudja, hogy csak szombat és vasárnap reggel szabad sokáig aludnia, könnyebben beáll egy új rutinra, ha következetes maradsz.

3. Tartózkodj a világító képernyőtől

Legyen az tv, telefon vagy laptop, blokkolhatja a melatonin termelődését, amitől nem tudsz majd elaludni. Legalább egy órával korábban kapcsold ki őket, mint ahogy el szeretnél aludni.

4. Igazodj az alvási ciklusodhoz

Alváskutatók szerint körülbelül másfél órás egy alvási ciklus, ami közben nem jó felébredni, és nehezebb is felkelni. Tehát állítsd be az ébresztődet 6, 7 és fél vagy 9 órával és plusz 5-10 perccel későbbre, attól függően, hogy mennyi időd van vagy mennyire érzed fáradtnak magad és milyen gyorsan szoktál elaludni.

5. Optimalizáld az alvási körülményeket

Az éles mennyezeti fényt egy órával elalvás előtt váltsd át tompább asztali vagy állólámpára, az ideális szoba hőmérséklete pedig valahol 17 és 19 fok között mozog. Készíts egy pohár vizet az éjjeliasztalra, és idd meg, amint kinyílt a szemed, lehet, hogy eddig a dehidratáltság miatt nem tudtál felkelni reggelente.

Kép: Sleeping Beauty, by Edward Burne-Jones/Europress

 

Tartalomhoz tartozó címkék: blog