Így meditálj életedben először!

Elűzi a stresszt, segít harmóniába kerülni magunkkal, megérteni önmagunkat és megélni a pillanatot; idővel pedig világosabban látjuk a nagyobb képet, kitisztulnak gondolataink és könnyebben tudunk majd dönteni. Ígéretesen hangzik? Kezdd el már ma a meditálást, tippjeink segítségével teljesebb életed lesz!

1. Ülj kényelmesen egy párnán vagy egy széken, ne tartsd görnyedten a hátad, de szálegyenesre se húzd ki magad. Elsőre jó választás lehet egy falnak háttal ülni.
Ha sehogy sem kényelmes az ülő póz, próbálj hanyatt feküdni, a sarkaid lazán érjenek össze, a lábfejeid pedig feküdjenek a földön, a karjaid a testedhez közel maradjanak, de ne szorítsd őket a törzsedhez.

2. Hallgass olyan zenét, mely nyugtatólag hat rád, mielőtt belekezdenél, de kapcsold ki, amikor elkezded.

3. Állíts be egy digitális (nem ketyegő) órát öt perccel későbbre, ezt idővel 10-15 vagy akár 20 percre is kihúzhatod. Hetekig vagy hónapokig is tarthat, mire emelni tudsz az 5 percen, ne add fel, nem kell gyorsan haladnod!

4. Lélegezz az orrodon keresztül ki és be, csukott szájjal, lehunyhatod a szemeidet is, ha az segít. Koncentrálj a légzésedre, figyeld meg, hogy emelkedik, majd süllyed a mellkasod.

5. Amikor észreveszed, hogy elkalandoztál, lágyan tereld vissza a gondolataidat  a légzésedre. Nem számít, ha százszor kell visszaterelned az elméd, ne ítéld el magadat vagy a meditáció folyamatát.

6. Ha nehezen téríted vissza a gondolaid, próbáld számolni a légzésedet, anélkül, hogy közben másra gondolnál, vagy ismételgess magadban egy szót vagy szótagot, mely nyugtatólag hat rád. A meditáció lényege nem az, hogy elnyomja a gondolatokat, hanem, hogy felülmúlja azokat. (Ha másként nem megy, hallgass irányított meditációt CD-ről vagy a Youtube-ról.)

7. Teljesen normális ha belealszol a meditációba, próbáld ki legközelebb ülve és nyitott szemmel egy fél-1 méterre előtted lévő pontra fókuszálni.

8. Ha elalszol vagy nem tudsz nyugton ülni, meditálj séta közben. Igazítsd a lépéseidet a lélegzetedhez. Nézz előre, de alapvetően lefelé, figyeld a lábaid, ahogy a földhöz érnek, fókuszálj a légzésedre!

9. Sokkal többet ér, ha minden nap rászánsz 5-10 percet, mintha rendszertelenül alkalomadtán fél órát.

10. Ne várj elsőre valami monumentálisat! A meditáció hasonló az edzéshez, gyakorlással lehetsz egyre jobb. Légy türelmes magaddal!

Kép: Europress

Tartalomhoz tartozó címkék: blog
Főoldali termékajánló

Sejtmegújító
Nappali krém

A ránctalanító hatású argán őssejt a bőrfelszín
legmélyebb rétegébe, az irharétegbe
is képes bejutni.

Bővebben

Micellás Sminklemosó Víz
Gyengéden tisztítja és ápolja az arc bőrét.
Bővebben

Regenero Korpásodás elleni sampon
Hatékonyan tisztítja meg
fejbőrt a korpától, segít megakadályozni a
korpa újbóli kialakulását.

Bővebben

Kiszállítás 8000Ft fölött

INGYENES KISZÁLLÍTÁS
8000 FT FÖLÖTTI VÁSÁRLÁS ESETÉN!