Pro és kontra: tejfélék

Akár az egészséged, akár a diétád vagy éppen csak a megszokás unalma kényszerít váltásra, összeállításunkból megtudhatod, mik az előnyei és hátrányai a leggyakoribb fajtáknak.

Tehéntej

Pro: Amellett, hogy az „igazi” tejnek a legmagasabb a proteintartalma, remek B12 és D-vitaminforrás, ráadásul olyan ásványianyagokban gazdag, mint a jód és a foszfor. A legfőbb érv mellette persze még mindig a kalcium.  (Ha egyáltalán nem fogyasztasz állati eredetű termékeket, érdemes lehet B12-vitamint szedned.)

Kontra: A nem organikus tejek olyan kemikáliákat, hormont és antibiotikumot is tartalmazhatnak, melyeket nem feltétlen szeretnél bevinni a szervezetedbe. Nem beszélve a tejiparhoz is kapcsolható, az állattartás folytán felvetett etikai és környezetet érintő kérdésekről.

Szójatej

Pro: Majdnem olyan magas a proteintartalma, mint a tehéntejnek, ám annál kevesebb a cukortartalma. Fitoösztrogént tartalmaz, ami segíti a kalcium felszívódását.

Kontra: Magas feldolgozottsága miatt megoszlanak a vélemények a szójatejről. Az erjesztett típusról kimutatták, hogy felboríthatja a nők és a férfiak hormonháztartását is, ezáltal negatívan hathat a termékenységre és a nők menstruációs ciklusára. Mértéktelen fogyasztása ezért semmiképp sem ajánlott.

Mandulatej

Pro: Jelenleg talán a legnépszerűbb tejpótló, ezáltal sok kávézóban és étteremben megtalálod. Alacsony a kalória- és a zsírtartalma. Sok olyan ásványi- és tápanyagot tartalmaz, amit a tehéntej is, például E-vitamint.

Kontra: Annak ellenére, hogy mandulából sajtolják, kevés proteint tartalmaz, ráadásul sok extrakalóriát is, ha az édesített verziót sikerül beszerezned.

Kókusztej

Pro: A kókuszhúsból préselt tej tele van egészséges zsírokkal, vitaminokkal, vassal és rostokkal. És bár magas a kalóriatartalma, mégis fokozza az anyagcserét és a zsírégetést.

Kontra: A konzerves változatok gyakran túl sűrűek ahhoz, hogy például kávéba használjuk helyettesítőként, de akkor is felhasználható főzéshez és sütéshez.

Rizstej

Pro: Alacsony a zsírtartalma, és ami van az is telítetlen zsírsavakból áll. Magas a kalcium- és D-vitamintartalma, házilag is főzhető.

Kontra: Nem tartalmaz kalciumot (bár kaphatóak olyan fajták, amikhez utólag hozzáadnak) és alacsony a fehérjetartalma is. Az állaga nem minden fajtának megfelelő ahhoz, hogy kávéba vagy teába lehessen tenni.

Kendertej

Pro: Hiánypótló tejhelyettesítő lehet, annyi a kedvező tulajdonsága. Magas a proteintartalma, tele van egészséges zsírokkal, mint például Omega-3 zsírsavval. Ásványianyagokban is gazdag, remek cinkforrás.

Kontra: A legkevésbé elterjedt, nem kapható bárhol és magasabb lehet az ára a többi fajtánál.

 
Kép: Europress
Tartalomhoz tartozó címkék: blog
Főoldali termékajánló

Sejtmegújító
Nappali krém

A ránctalanító hatású argán őssejt a bőrfelszín
legmélyebb rétegébe, az irharétegbe
is képes bejutni.

Bővebben

Micellás Sminklemosó Víz
Gyengéden tisztítja és ápolja az arc bőrét.
Bővebben

Regenero Korpásodás elleni sampon
Hatékonyan tisztítja meg
fejbőrt a korpától, segít megakadályozni a
korpa újbóli kialakulását.

Bővebben

Kiszállítás 8000Ft fölött

INGYENES KISZÁLLÍTÁS
8000 FT FÖLÖTTI VÁSÁRLÁS ESETÉN!