BLOG

2022-ben 40 éves lett a Helia-D, Magyarország egyik legismertebb kozmetikai márkája

2022.06.28 13:24
2022-ben 40 éves lett a Helia-D, Magyarország egyik legismertebb kozmetikai márkája

Számunkra is hihetetlen, de idén már négy évtizede annak, hogy termékeink megjelentek a hazai piacon. Idén ugyanis 40 éves lett a Helia-D, mely ez idő alatt egy néhány kozmetikumból álló kis márkából nemzetközileg is elismert brand lett.

A kezdetek, avagy honnan indultunk 40 évvel ezelőtt?

Az 1970-es évek elején egy szigethalmi hölgy, Nedeczky Jenőné - Margit néni - kezdett el otthon kísérletezni olyan saját készítésű krémekkel, amelyekben az egyik fő hatóanyag a napraforgószár kivonata volt. A készítmények hamar népszerűek lettek, így Margit néni felfedezésére sokan felfigyeltek. A kora ellenére üde, fiatalos bőre volt, aminek mindenki szerette volna tudni a titkát. Így voltaképpen ő lett a termékek első reklámarca is.

A krémek egyre szélesebb körben váltak ismertté, ennek köszönhetően a ‘80-as évek elején a debreceni Biogál Gyógyszergyár felkarolta a hölgyet, az ő segítségükkel alakult meg a Helia-D márka, mint brand, és készült el az első termékportfólió.

Margit néni szakértelme és felfedezése mögé a gyógyszergyártó cég tudományos hátteret, minőségi gyártást és a termékekhez illő megjelenést és csomagolást biztosított, így az induló márka egyre és egyre sikeresebb lett. 

Mivel folyamatosan dolgoztak az új kozmetikumok kifejlesztésén, ezért az évtized végére a Helia-D már közel 150 féle termékkel büszkélkedhetett, melynek egyik ikonikus termékcsaládja a még ma is közkedvelt Classic széria, amit már a mai nagymamák, anyukák is jól ismertek fiatalabb korukban.

 

Amikor a márka mélyrepülésbe kezdett

A Helia-D 40 éves története természetesen nemcsak a sikerekről szól. A Biogált ugyanis a rendszerváltás után privatizálták, így a márkát végül egy multinacionális vállalat vásárolta fel. Ez még önmagában nem is lett volna probléma, azonban a cégnek más kozmetikai brandjei is voltak, így a Helia-D nem kapta meg azt a figyelmet, amit megérdemelt volna.

Ez sajnos meg is látszott a számokon, hiszen az eladások visszaestek, a portfólió pedig nagymértékben csökkent. 2004-ben csupán négy termékkel volt jelen a piacon, egy magyar befektetői csoport mégis meglátta benne a fantáziát, és eltökélte, hogy feléleszti hamvaiból az egykor legendás magyar kozmetikai márkát. 

A rengeteg befektetett munka pedig szerencsésen meghozta a gyümölcsét, ugyanis a termékek fejlesztésének és az ügyesen felépített marketingnek köszönhetően mostanra a brand sikeresebbé vált, mint valaha.

 

Hol tart most az idén 40 éves Helia-D?

Az új tulajdonosok lelkes munkájának köszönhetően napjainkra a Helia-D a hazai top 5 arcápoló márkák egyike lett (maga mögé utasítva ezzel több világmárkát), és nemcsak Magyarországon, hanem a nemzetközi piacon is elismertté vált.

A termékek ugyanis kaphatóak néhány környező országban (például Románia, Bulgária, Albánia), illetve többek között az USA-ban, Japánban, az Egyesült Királyságban, Kambodzsában, Hollandiában is.

A fejlesztések pedig azóta sem álltak meg, sőt: folyamatosan azon dolgozunk, hogy innovatív kozmetikumokat kínáljunk vásárlóinknak. Nálunk került például forgalomba először olyan lakossági felhasználásra szánt termék, ami tartalmazza a Matrixyl®3000 nevű ránctalanító hatóanyagot – igen, a Professional feszesítő szérumról van szó. 

Ezenfelül említhetnénk még a tokaji aszú felhasználásával készült szabadalmaztatott hatóanyagunkat, amely a Botanic Concept termékcsalád sajátos ismertetőjegye, vagy az Amerikai Granaktív retionoid hatóanyagot, amelyet az Officina Youth Concept Ránctalanító szérum és a Professional Bőrfiatalító Szérumok tartalmaznak.

Az újdonságok sora pedig itt még nem ért véget, ezért érdemes lesz a jövőben is figyelni a kínálatunkat, hiszen még rengeteg ötlet van a tarsolyunkban.