Ingyenes kiszállítás 15 000 Ft feletti vásárlás esetén!

HÍREK

A Helia-D a legnépszerűbb magyar szépségápolási márka

2023.03.27 13:14
A Helia-D a legnépszerűbb magyar szépségápolási márka

A legtöbb magyar nőnek a Helia-D neve jut először eszébe, ha a hazai kozmetikai márkákra gondol, összesítésben pedig a negyedik legkedveltebb brand a piacon a vásárlók körében – derült ki a 2022. ősszel készített online kutatásunkból. A felmérésben azt is megvizsgáltuk, hogy mennyire tudatosak a bőrápolás terén a magyar nők, hol szerzik be a kozmetikai termékeket, mit tesznek leggyakrabban a kosarukba, és mennyire ismerik a top hatóanyagokat.

Az 1000 fős mintán végzett reprezentatív online kutatásunk a 18 és 65 közötti magyar nők szépségápolási szokásait, valamint márkapreferenciáját vizsgálta. A felmérésben arra is kíváncsiak voltunk, hogy a résztvevők melyik magyar kozmetikai márkát szeretik a legjobban, és mi jut eszükbe, ha a Helia-D nevét hallják.

A legnépszerűbb magyar arcápolási márka

A felmérésben a Helia-D a nemzetközi és hazai arcápolási márkák közötti versenyben is kiemelkedően teljesített: a megkérdezett szerint a magyar piacon megtalálható brandek közül a Helia-D a 4. legkedveltebb, míg a magyar márkák körében a legismertebbnek számít; a legtöbben egy ismert hazai brandre asszociálnak róla, amelyhez minőségi termékeket társítanak.

Hol vásárolunk?

A kutatásban többek között azt is megvizsgáltuk, hogy hol szerzik be a vásárlók a kozmetikumokat: mint kiderült, tízből hatan drogériákba mennek, második helyen azonban a szupermarketet keresik fel, ha szépségápolási termékekre van szükségük. Ennek feltehetően az az oka, hogy egy nagyobb bevásárlás alkalmával egyszerűbb egy helyen beszerezni a legszükségesebb szépészeti szereket. Kozmetikumok esetében az online vásárlás is egyre népszerűbb: a megkérdezettek arcszérumot, fényvédőt és ampullakoncentrátumot vásárolnak előszeretettel online.

Mi kerül a kosarunkba?

A megkérdezettek körében a leggyakrabban vásárolt termék a testápoló és a hidratálókrém – előbbit tízből nyolcan, míg utóbbit a megkérdezettek 90 százaléka vásárolják időről időre.

Meglepő volt azonban, hogy a fényvédő az egyik legritkábban vásárolt kozmetikum, holott a kozmetikusok és a bőrgyógyászok éve óta hangsúlyozzák, hogy a környezeti tényezők közül a napsugárzás öregíti legjobban a bőrt, ezért a tudatos bőrápolásról beszélve kihagyhatatlan a fényvédőt tartalmazó nappali krémek rendszeres használata.

A kutatásból továbbá kiderült az is, hogy a legritkábban vásárolt termékek között a fényvédő mellett a ránctalanítók, az ampullakoncentrátumok és a szérumok szerepelnek: míg a ránctalanítót használók között – nem meglepő módon – felülreprezentáltak a 40 év felettiek, addig a szérumokat és ampullákat előnyben részesítő csoportban a fiatalabb 18-29 éves korosztály képviselteti magát a legnagyobb arányban.

A rendszeresség a kulcs

A 18 és 65 év közötti magyar nők közel fele naponta foglalkozik a bőrével, azonban csak a megkérdezettek harmadának van reggeli és esti bőrápolási rutinja is. Azok közül, akik reggel és este is rutinoznak, a 40-49 éves korosztály a legaktívabb, a legkevésbé pedig a 18-29 évesekre jellemző a tudatos bőrápolás.

A rutin a válaszadók több mint 70 százalékánál az arckrém, az arctisztító, a szemkörnyékápoló, a micellás víz és a fényvédő használatából áll. Habár a magas hatóanyagtartalmú készítmények ma már nem csak a kozmetikusok vagy a luxusmárkák vásárlói számára elérhetők, csupán a magyar nők 14 százaléka használ valamilyen szérumot rendszeresen, célzott, problémafókuszú kezeléseket pedig mindössze 9 százalék alkalmaz. Pedig a szérumoki koncentráltabb formában tartalmazzák az aktív hatóanyagokat, mint a krémek, ezáltal erősebb hatást képesek kifejteni, így látványosabb eredményt érhetnek el a kezdődő és a mélyebb ráncok, valamint egyéb bőrproblémák ellen is.

A retinol a legnagyobb sztár

Habár a szérumhasználat még itthon kevésbé elterjedt, Magyarországon is érzékelhető egy a bőrápolással tudatosabban foglalkozó vásárlói réteg megjelenése, ezért arra is kíváncsiak voltunk, hogy a magyar nők mennyire ismerik ezeknek a kozmetikumoknak az összetevőit. A retinol népszerűségét jól mutatja, hogy a hatóanyagok közül ezt ismerik a legnagyobb százalékban: a magyar nők 85 százaléka tudja, miről van szó, ha a retinol nevet hallja, viszont csak 15 százalékuk használja is rendszeresen.

A C-vitamint a válaszadók több mint fele ismeri és használja is, míg a koffeint és a hyaluronsavat a megkérdezettek több mint 70 százaléka ugyan ismeri, de jóval kevesebben (előbbit 24, míg utóbbit 35 százalék) használják csak rendszeresen.

A hatóanyagok közül a kutatásban részt vevők a bakuchiolról (antioxidáns, amely a babchi növény magjából származik) tudnak a legkevesebbet – mindössze a válaszadók 22 százaléka ismeri, rendszeres használója pedig csupán 3 százalék. Azok közül, akik ismerik és használják is a hatóanyagot, a 18-19 évesek felülreprezentáltak, a legkevésbé pedig az 50-65 éves korosztályban népszerű.

A bakuchiol mellett a niacinamidról sem tudnak sokat a megkérdezettek: 63 százalék nem ismeri és nem is használja a B3 vitaminból felépülő formulát, amely többek között a bőröregedés tipikus jelei ellen (ráncok, foltok) segít, de kifejezetten anti-aknés hatása is van. A peptideknél is hasonló a helyzet: a válaszadók több mint fele nem ismeri, és mindössze 13 százalék használja csak a hatóanyagot – közülük leggyakrabban a 18-29 évesek.