Hogyan lesz sikeres egy magyar kozmetikum?
![Hogyan lesz sikeres egy magyar kozmetikum?](https://www.helia-d.hu/shop_ordered/78392/pic/Blog/Helia-D/heliad.jpg)
Kis hazánk számtalan világhírnevet elért embert és találmányt mondhat magáénak, legyen szó az élet bármely területéről.
Magyar származású filmcsillagok, sportolók, korszakalkotó felfedezéseket elérő tudósok, technikai vívmányok, magyar kozmetikumok… a sort még hosszan lehetne folytatni. A nők körében elsősorban a szépségápolási termékek népszerűek, ehhez pedig szintén nem muszáj “külföldre menni”, hiszen az egyik legrégebbi hazai kozmetikai márka, a Helia-D is hatalmas kínálattal képviselteti magát a piacon.
Egy kis vidéki városból a világhírnévig
Hogyan is született az első híres magyar kozmetikum? Az 1970-es években egy Szigethalmon élő asszony kezdett el napraforgószár-kivonatot tartalmazó krémeket készíteni. A különleges hidratáló hatással bíró készítményeket először csak ismerőseinek ajánlotta, majd egyre többen keresték fel, hogy vásároljanak belőle.
A krémek hamar népszerűek lettek, egy debreceni gyógyszergyár pedig meglátta bennük a lehetőséget, és a laboratóriumi vizsgálatok után megkezdődhetett a nagyüzemi gyártás. A 80-as évek közepére kialakult a logó a jellegzetes betűtípussal, az elegáns csomagolás pedig még díjat is nyert. A 90-es évekre pedig már 100-nál is többféle Helia-D termék létezett, és már rég nem csak a hazai piacon ismerték, hiszen például az Egyesült Államokban vagy Szingapúrban is megtalálható volt az üzletek polcain.
Magyar kozmetikumok a siker kapujában
A rendszerváltás azonban számos változást hozott a hazai gazdaságban, ebből pedig a Helia-D sem maradt ki. A márka egy multinacionális vállalat tulajdonába került, aki bár felvásárolta, nem foglalkozott vele túl sokat; ennek köszönhetően a korábbi széles termékpaletta drasztikusan lecsökkent, a Helia-D pedig mélyrepülésbe kezdett a magyar kozmetikumok piacán.
2004-ben azonban egy hazai befektetői csoport meglátta benne a lehetőséget, és a márka ismét hazai kézbe került, ezzel pedig elindult a felvirágoztatása. Az arcápolók mellett immár a többi kozmetikai kategóriába is betörtek, illetve a kozmetikusokat is megcélozták a professzionális felhasználásra szánt termékekkel.
A cég új vezetői természetesen nem feledkeztek meg a kezdetekről sem: A Helia-D Classic arckrém felidézi a márka hajnalának hangulatát, az új fejlesztéseknek köszönhetően a hidratáló hatásuk viszont nőtt.
Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően a brand népszerűsége ismét emelkedni kezdett, napjainkra pedig visszakerült az élvonalba.
Új kihívások
Aki manapság a magyar kozmetikumok között nézelődik, bizonyára hamar belefut a Helia-D termékeibe. A hidratáló és ránctalanító krémek mellett találhatóak például arctisztításra, hámlasztásra, feszesítésre használatos termékek is, illetve annak sem kell hoppon maradnia, aki nemcsak az arcbőréről szeretne gondoskodni. A kézkrémek és testápolók mellett a kínálat tartalmaz szépségvitaminokat, hajápoló készítményeket, tisztálkodási szereket, illetve kimondottan férfiaknak készült termékeket is.
A fejlődés természetesen itt sem áll meg: a nemrég megjelent Officina az első magyar patikai márkává vált, a Professional pedig olyan készítményeket tartalmaz, amelyek sokáig csak a kozmetikusok számára voltak elérhetőek, mára azonban bárki hozzájuk juthat.Napjainkban ráadásul a natúrkozmetikumok is reneszánszukat élik, a Helia-D pedig ebben a szegmensben is tud újat mutatni. Érdemes tehát körülnéznie webáruházunkban, és megismernie folyamatosan bővülő termékkínálatunkat!